Sobota, 2 lipca 2022

Jak wykształcić w swojej firmie liderów jutra

9 maja 2022

Co sprawia, że przyszli liderzy są dobrzy i co możesz zrobić, aby byli oni regularnie zadowoleni i chętnie pracowali w Twojej firmie? Skup się na "środku".

Na niedawnej konferencji Thomson Reuters Synergy 2021 Sandra Wiley, udziałowiec Boomer Consulting, podzieliła się wskazówkami i strategiami, które pomogą odróżnić firmy od konkurencji i utrzymać silną pozycję środka.

W swoim warsztacie skupiła się na pracownikach w wieku od trzech do sześciu lat lub tych, których określiła jako poziom ludzi w naszej firmie, których tak trudno zatrzymać i tak trudno znaleźć.

Wiley powiedziała, że problem talentów nie dotyczy tylko pokolenia. Wymieniła trzy powody, dla których wiele firm boryka się z problemami w obszarze średniego szczebla.

1. Upadek tradycyjnego zarządzania. Hierarchiczna struktura funkcjonowała przez prawie 100 lat. Obecnie sytuacja się zmienia. Gdy pomyślimy o tym, jak dziś zarządzamy firmami  Google, Yahoo, Microsoft  zarządzają one w inny sposób, powiedziała Wiley. Zaczyna się to przenosić na wszystkie firmy, w tym na biura rachunkowe. Nowy model zarządzania to model kołowy, w którym małe grupy ludzi zarządzają same sobą. W dzisiejszym zarządzaniu chodzi o to, aby być jednym z ludzi, nie chodzi o to, aby być większym, lepszym, silniejszym niż się jest. Jest to zarządzanie oparte na współpracy. To naprawdę radykalnie zmieni sposób prowadzenia firmy CPA.

2. Społecznościowa rewolucja internetowa. Chodzi tu o możliwość nawiązywania kontaktów społecznych. Media społecznościowe to sposób, w jaki ludzie wchodzą dziś w interakcje. Kapitał intelektualny w Internecie jest dostępny dla każdego powiedziała. Idea nie dzielenia się z innymi odeszła do lamusa.

3. Generacja millenialsów wkracza do pracy. Milenialsi i osoby należące do pokolenia X oczekują znacznie więcej od miejsca pracy. Uwielbiam przeprowadzać wywiady z millenialsami - powiedziała Wiley. Pytają, jak szybko mogę awansować? Jaka jest moja pensja? Jaką edukację zamierzacie zapewnić? Ja zadaję pytania typu: "Czy dostanę krzesło? " Wiley opisuje millenialsów jako bardziej zróżnicowanych, podróżujących i mających większe doświadczenie w pracy społecznej niż osoby z wyżu demograficznego. Oni są inni. Można w nich znaleźć błyskotliwość, ale trzeba jej trochę poszukać.

Według Wiley najlepszą strategią rozwoju środka jest wyłonienie najlepszych z najlepszych. Aby zidentyfikować najlepszych, zaleca ona poszukiwanie osób posiadających następujące cechy lub gotowość do pomocy w ich osiągnięciu:

  • Świetni komunikatorzy. Są to osoby, które potrafią oderwać się od telefonu na tyle długo, aby przeprowadzić rozmowę.
  • Utalentowani, ale nie doskonali. Wiley mówi, że są to osoby, które mają początkowy talent, a z niewielką pomocą mogą stać się jeszcze lepsze.
  • Poznaj siebie. Znajdź ludzi, którzy mają wyjątkowe zdolności i którzy znają swoje mocne i słabe strony.
  • Osoby budujące relacje. Choć wielu milenialsów może nie mieć relacji w pracy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że mają wiele kontaktów związanych ze szkołą i służbą oraz silną sieć kontaktów. Sprawdź, czy dana osoba naprawdę lubi ludzi, ponieważ będzie to miało duże znaczenie.
  • Współpracownicy. Milenialsi są świetnymi współpracownikami. Świetnie radzą sobie z poszukiwaniem i współpracą z innymi ludźmi, ponieważ robią to przez całe życie" - powiedziała.
  • Ogólni łącznicy. Millenialsi będą chcieli poznać Ciebie i Twoją firmę. Poznawanie ich i tego, jak pracują, nie jest rywalizacją".

Wielu uczestników warsztatów zgodziło się z Wiley i wyraziło swoje zdanie na temat wyzwań związanych z zatrudnianiem silnych menedżerów tych na średnim szczeblu firmy, którzy nie są nowymi pracownikami, a jednocześnie nie są menedżerami wyższego szczebla. Milenialsi nie chcą pracować w ten sam sposób, co osoby z pokolenia wyżu demograficznego i oczekują zróżnicowanego, elastycznego i zdalnego miejsca pracy, kiedy rozpoczynają pracę.

Rozwiń szeroko swoją sieć i rób to przez 365 dni w roku" - powiedziała. Jest to część Twojego budżetu na resztę roku. To się nie poprawi. Trzeba cały czas prowadzić rekrutację.

Oto sposoby Wiley, które pomogą Twojej firmie stać się firmą nowej generacji.

  • Szkolenia z zakresu przywództwa. Na bieżąco inwestuj w rozwój swoich pracowników. Zwróć szczególną uwagę na osoby, które pracują w firmie od trzech do pięciu lat.
  • Siatka edukacyjna. Przyjmij do wiadomości, że ścieżki rozwoju ludzi nie są liniowe. Musimy opracować sposób, w jaki ludzie mogą się rozwijać, a w pewnym momencie mogą chcieć zrobić sobie przerwę, zająć się inną niszą, przejść do zarządzania " - mówi Wiley. W jednej z firm partner zarządzający co kwartał dzwoni do osób, które opuściły firmę, aby nadrobić zaległości. Firma ta odnotowuje 50-procentowy wskaźnik powrotów.
  • Infrastruktura technologiczna. Jeśli chcesz przyciągnąć i zatrzymać najlepszych i najzdolniejszych, musisz być firmą technologiczną. Coraz więcej osób mówi mi, że w domu mam lepszy komputer niż w biurze. Nie bądź taką firmą.
  • Komunikacja. Oceniaj pracowników co najmniej trzy razy w roku: raz przed sezonem podatkowym w styczniu, drugi raz w maju, a na koniec w sierpniu. Wiley powiedział, aby dokonywać przeglądu dotychczasowych osiągnięć i patrzeć w przyszłość. Przekazuj konkretne informacje zwrotne â jeśli pracownicy dobrze sobie radzą, powiedz im dlaczego. Jeśli muszą się poprawić, powiedz, jak to zrobić. Pracownik powinien przejąć inicjatywę w organizowaniu tych spotkań. Unikaj omawiania więcej niż czterech lub pięciu osób i oczekuj, że będą rozmawiać o tym, co robisz, pracy z klientami, wynagrodzeniach i rentowności.
  • Deleguj i pozwól odejść. Jeśli chcesz wiedzieć, dlaczego menedżerowie odchodzą, to dlatego, że dajemy im odpowiedzialność, ale nie dajemy uprawnień do załatwiania spraw " powiedział Wiley. To ich boli. Odpuść i odejdź.
  • Nie wymagaj od nich, aby pracowali 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Niektóre firmy uważają, że jeśli zapewnią swoim pracownikom telefony, powinni oni być dostępni przez 100 procent czasu. To nieprawda. Jeśli jesteś typem lidera, który wysyła e-maile późno w nocy lub bardzo wcześnie rano, rozważ wcześniejsze zaplanowanie wysyłania ich w godzinach pracy.
  • Umożliwiaj współpracę. Milenialsi chcą zacząć robić to, co dobre, już teraz. Nie chcą siedzieć na zapleczu biura i przez następne dwa lata wypełniać zeznania podatkowe. Zapraszaj ich na spotkania z klientami, wysyłaj na konferencje, niech się angażują.
  • Choć wielu milenialsów nauczyło się nawiązywać kontakty na studiach i w szkole średniej, mogą potrzebować wskazówek, jak nawiązywać kontakty z właściwymi ludźmi w biznesie. Zadbaj o to, aby czuli się komfortowo podczas spotkań z ludźmi na wszystkich szczeblach, zwłaszcza z właścicielami firm i dyrektorami generalnymi. Zabieraj wschodzących liderów na spotkania z klientami i spraw, aby klienci spotykali się z ich wschodzącymi liderami. Jeden z partnerów firmy przyprowadził swojego wschodzącego lidera i poprosił klienta, aby zrobił to samo. Planowanie sukcesji w najlepszym wydaniu.
  • Niezbędne jest zaufanie. Wiley powiedział, że firmy nie powinny okazywać komuś wdzięczności, ponieważ tak im kazano. Bądź szczery i autentyczny.

Na koniec Wiley powiedział, że jeśli w firmie są osoby, które nie rozumieją, trzeba je dokształcić lub się ich pozbyć.

To nie są puszyste rzeczy" - powiedziała. Wiem, że jesteście zajęci, ale to jest konieczne. Jeśli chcecie, aby wasza firma rozwijała się dalej, musicie zadbać o tych ludzi.